V stredu podvečer začal dvadsiatydeviaty ročník MARMA Raly Rzeszow. Po šesťročnej prestávke sa na nej opäť predstavia aj posádky v rámci slovenského šampionátu. Naše posádky zavítali do centra poľského Podkarpatie prvý krát v roku 2009, potom tiež v rokoch 2010, 2011, 2012 a napokon v roku 2014. V svojich vyjadreniach často hovorili o náročností týchto súťaží v dôsledku najmä obtiažných tratí ale vyzdvihovali aj dobrú organizáciu podujatí, ktoré organizuje veľmi aktívny Automobilklub Rzeszowski, jeden z najstarších v Poľsku, keďže bol založený ešte v povojnovom období v roku 1946.
Aký bude "Rajd Rzeszowski v roku 2020?
Jedno je zrejmé už v tejto chvíli - slovenské súťažné pole sa predstavuje dosť v zdecimovanej podobe, pod čo sa podpísala aj celková ekonomická situácia na Slovensku, ktorú navyše doráža aj covid19.
Po štvrtočnej obhliadke trate, ktorá v priebehu dňa mnohým posádkam nedopriala ani chvíľu výdychu sa večer všetky posádky predstavili fanúšikom v centre Reszowa - na Rýnku pri slávnostnom štarte. Shakedown v sobotu skoro ráno preveril pripravenosť áut. Administratívnym a technickým preberaním prešlo v rámci Majstrovstiev Slovenska 25 súťažiacich a 1 v MSR historických automobilov.
Športová časť súťaže odštartovala v sobotu napoludnie. Posádka so štartovým číslom jedna - fínska dvojica Jari Huttunen a Mikka Lukka odštartovala do RS1 Pstragowa o 13:00. Na túto erzetu však už nedorazila bratská dvojica Lapdavských, ktorých zradila elektrina v ich Mitsubishi ešte pred výjazdom zo servisu.
Na prvom mieste absolútneho poradia súťaže, klasifikácie RSMP i MSR1 prenocuje poľská posádka Grzyb - Poradzisz.
Do cieľa 1. etapy došlo úspešne 20 posádok MSR1 v poradí:
- Grzyb – Poradzisz / Škoda Fabia R5
- Slobodzian – Hundla / Hyundai i20 R5
- Koči – Ferencz / Škoda Fabia Rally2 Evo
- Kotarba – Kotarba /Citroen C3R5
- Chwietczuk – Hinz / Škoda Fabia R5
- Gavlák – Horniaček / Škoda Fabia R5
- Drotár – Letko / Škoda Fabia R5
- Ondrej – Slovák /Mitsubishi Lancer Evo9
