Slovenská rally si po ostatnej domácej súťaži v Lubeníku vybrala krátky oddychový čas, ktorý ukončí začiatkom augusta (7. – 9. augusta 2014) 23. Rajd Rzeszowski. Táto súťaž je ôsmym podujatím FIA CEZ majstrovstiev 2014, štvrtým podujatím LOTOS majstrovstiev Poľska v rally a rovnako štvrtým tohtoročným podujatím majstrovstiev Slovenska v rally. Podujatie sa nesie v réžii Automobilklubu Rzeszowskeho v spolupráci s rzeszowským klubom MotoCar 93, slovenskú stranu zastupuje opäť Autoklub Košice.
Krátky pohľad do histórie tejto súťaže nám hovorí, že už v 50. a 60. rokoch sa na rseszowských tratiach organizovalo viacero súťaží, napr. Tulip Rally a Rally Stomil, ktorý sa neskôr vykryštalizoval do dnešného Rajdu Rzeszowskeho. Prelomovým rokom v histórii mototristického športu v oblasti Rzseszowa bol rok 1978, kedy sa konal prvý ročník dnes takej populárnej súťaže. Štartovalo na nej 90 posádok, avšak po dvoch ročníkoch sa podujatie stratilo z mapy poľskej rally. Do súťažného kalendára sa podujatie vrátilo v roku 1999 a od roku 2002 figuruje v kalendári poľského šampionátu. V roku 2005 sa organizoval 14. ročník, pričom trinásty sa kvôli „smolnej trinástke“ jednoducho preskočil... Od roku 2009 sú jeho súčasťou aj majstrovstvá Slovenska, vlani však slovenské posádky na tomto podujatí neštartovali. Rok predtým (2012) súťaž poriadne preverila sily všetkých aktérov, a poklona patrila všetkým posádkam, ktorým sa podarilo prejsť cieľovou rampou. Suverénnym víťazom sa stal domáci K. Kajetanowicz s copilotom R. Baranom, ktorých sa Grzybovi v tejto súťaži podarilo prekonať len raz. V rámci XXI. ročníka Slovákov vôbec prenasledovala smola, mnohé posádky predčasne skončili pre technickú poruchu, či iné problémy. V slovenskom šampionáte sa vtedy po oba dni darilo posádke CMM Media Sport s.r.o Tomáš Ondrej – Adam Gömöri, ktorá so svojim Mitsubishi Lancer Evo IX bojovala v triede 3. Pochvalu si vyslúžili aj nováčikovina na rzeszowských tratiach Pigula s Keruľom, Konečný s Molčanom a Buschbacher s Kacvinským, ktorí sa v premiére vyrovnali so všetkými problémami a úspešne došli do cieľa ťažkej súťaže. Klobúk dole aj pred nestarnúcim J. Bérešom st., ktorý so spolujazdcom R. Mullerom zvíťazil v hodnotení MSR v triede F.
Tohtoročná súťaž sa pôjde tradične po prevažne asfaltovom povrchu, meria dovedna 556,68 km a celková dĺžka jedenástich rýchlostných skúšok je 163,32 km. Organizátor začína prijímať prihlášky na súťaž v pondelok 7. júla, ich uzávierka je 22. júla do 24.00 (prvý termín), resp. 25. júla do 24.00 h (druhý termín). Slávnostná štart je naplánovaný na 7. augusta o 19.00 h. Prvá etapa odštartuje 8. augusta prvou z ereskou o 12.05 h a na posádky čaká v tento deň 5 rýchlostných skúšok. Štart druhej etapy bude o 9.10 h. a na programe je 6 eresiek.
Alena Dudeková / Ecce Rallye